DIY | solid perfume

20:48

Solid perfume. Tot een paar maanden geleden, wist ik niet eens dat er zoiets bestond als een solid perfume. Elke dag gebruikte ik mijn spray parfum. Ik gebruikte het op mijn kleren wanneer ik niet al te fragiele stofkes aan had. Dan las ik online over solid perfume die je gewoon op je huid kan smeren. Je ruikt er goed van én het is nog is goed voor de huid. Dat moest ik proberen!

In plaats van meteen naar de winkel te lopen, probeerde ik mijn eigen versie te maken. Ik testte veel mengelingskes en hoeveelheden en dit is het resultaat. Een DIY zodat jullie ook zelf je solid perfume kunnen maken, misschien wel als eindejaarscadeautje. Easy peasy!



Dit is, zoals ik al zei, een gemakkelijke DIY dus prepare yourself for the shortest DIY of your life!

Eerst neem je 1 theelepel bijenwas, ik maak 5ml solid perfume dus als je meer wil maken dan moet je de hoeveelheden herberekenen. Eerst moet je de bijenwas smelten au bain marie.

Als dit gesmolten is kan je er 2 theelepels zoete amandel olie bijvoegen en de twee door elkaar roeren. Als ze gemixt zijn dan kan je je favoriete geur toevoegen. Dit kan parfumolie zijn of een essentiële olie blend. Ik heb gekozen voor de parfumolie lily of the valley van Jacob Hooy.

Daarna nog even wachten tot het mengsel opgesteven is en hij is klaar voor gebruik!



Zo gemakkelijk is het dus om je eigen solid perfume te maken. Het belangrijkste hier is de parfumolie of de essentiële olie die je gebruikt. Je kan een parfum olie gebruiken of je kan een eigen essentiële olie blend maken. Hieronder geef ik je enkele blends die samen een lekkere geur vormen, naar mijn mening tenminste :). Deze mengelingen moet je toevoegen aan 10ml basis (bijenwas en amandelolie).


De olie of boter die je gebruikt is ook heel belangrijk. Ik heb deze solid perfume gemaakt met 10 verschillende olieën en boters om te testen welke het makkelijkst in te wrijven is. Ik heb kokosolie, cacao boter, shea boter, amandelolie, druivenpitolie, macadamia olie, jojoba olie en castor olie getest.
Ze zien er uiteindelijk behoorlijk hetzelfde uit maar ze voelen allemaal anders aan. De beste vind ik zoete amandel olie, druivenpitolie, macademia olie, jojoba olie en kokosolie.

You Might Also Like

3 fijne reacties

  1. Ik heb helaas geen bijenwas. Maar het is wel een leuk idee. Zo kan je een heel eigen parfum maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bijenwas kan je wel in wat winkeltjes vinden en zeker ook online! Ik zal binnenkort eens een pagina maken met de winkels en webshops waar dit te vinden is.

      Verwijderen
  2. Dat lijkt me leuk om eens te maken, handige tip!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk dat je de tijd neemt om een reactie neer te schrijven.